Lovački portal SRBIJALOV - Forumske diskusije: Predlozi za izmene zakona o oružju i municiji


Navigacija
 Naslovna
 Vesti
 FORUM
 Pravila sajta
 Kodeks lovaca
 Kalendar lova
 Članci o lovu
 Sajmovi lova
 Galerija
 Linkovi
 Knjiga gostiju
 Kontakt
 REKLAMIRANJE
REKLAME
REKLAMIRAJTE SE KOD NAS

Domen za Lovačka udruženja

Lovački savez Centralne Srbije


INTERMAKER
Vreme

Pregled teme
 Štampaj teme
Predlozi za izmene zakona o oružju i municiji
Indjijanac
 [movie=youtube]Wi7pTs5JB04[/movie]


možda bi i ovo trebalo uzeti u obzir prilikom sastavljanja novog zakona
IndjijanacĆIRKO PA JEL TI NEZNAŠ DA U INDJIJU IMA DJUNGLA?
http://www.youtube.com/watch?v=vOipjp...page#t=25s
 
solaja
 http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos...4630_n.jpg

Od mene ovoliko... Grin
Oko gadja, kundak pogadja B)
 
papiga
 Kolege ovo bi trebalo da je novi nacrt zakona o oruzju i municiji koji ce biti na javnoj raspravi

Nosioci javne rasprave su Privredna komora Srbije-Udruženje za privatno obezbeđenje i Nacionalna asocijacija za oružje Srbije. Javna rasprava bi trebala da bude u regionalnim centrima PKS i to u Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu i Beogradu, termini će vačljda negde biti naknadno objavljeni u sredstvima javnog informisanja.
Ovaj Predlog nacrta Zakona o oružju je predlog Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije i trebalo bi dati konkretne primedbe i predloge sa pravnim utemeljenjem koje će po završetku javne rasprave biti razmatrane i valjda biti ugrađeneu konačan Predlog Nacrta Zakona o oružju.


NACRT

ZAKON O ORUŽJU I MUNICIJI

I. OPŠTE ODREDBE

Predmet zakona
Član 1.

Ovim zakonom uređuje se posedovanje i nošenje, kolekcionarstvo, proizvodnja oružja koje nije na nacionalnoj kontrolnoj listi naoružanja i vojne opreme, popravljanje i prepravljanje oružja i promet i prevoz oružja i municije.

Oružje i municija na koje se ne odnosi ovaj zakon
Član 2.
Odredbe ovog zakona ne primenjuju se na državne organe i organe teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, koji poseduju oružje i municiju u skladu sa posebnim propisima.
Organi iz stava 1. ovog člana dužni su da o tom oružju i municiji vode posebne evidencije i o svakoj promeni obaveštavaju nadležni organ.

Značenje izraza

Član 3.
Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:
1. oružje je ručno prenosiva naprava i predmet čija je osnovna namena da nanese telesne povrede ljudima i životinjama; ne smatraju se oružjem uređaji za humano ubijanje stoke, alati i imitacije oružja koje ne koriste municiju sa barutnim punjenjem;
2. vatreno oružje je ono koje, pod pritiskom barutnih gasova, iz cevi izbacuje projektil; vrste vatrenog oružja su: mitraljez, automatska puška, automat, pištolj, revolver, puška sa olučenim cevima (jednometna, repetirajuća, poluautomatska), puška sa glatkim cevima (jednometna, repetirajuća, poluautomatska), kombinovana puška (sa olučenim i neolučenim cevima), malokalibarska puška, malokalibarski revolver, malokalibarski pištolj;
3. kratko vatreno oružje je ono čija dužina cevi ne prelazi 30cm , odnosno čija ukupna dužina ne prelazi 60 cm;
4. dugo vatreno oružje je ono čija dužina cevi prelazi 30cm, odnosno čija ukupna dužina prelazi 60cm;
5. automatsko vatreno oružje je ono koje se posle svakog opaljenog metka automatski puni i koje može jednim pritiskom obarača ispaliti više metaka;
6. poluautomatsko vatreno oružje je ono koje se posle svakog opaljenog metka automatski puni i koje jednim pritiskom obarače ne može ispaliti više metaka;
7. repetirajuće vatreno oružje je ono kod kojeg se posle opaljenja sledeći metak iz magacina ili okvira ručno uvodi u položaj za opaljenje;
8. jednometno vatreno oružje je ono koje nema magacin ni okvir za municiju;
9. vazdušno oružje je ono koje pod pritiskom sabijenog vazduha ili drugog gasa izbacuje projektil iz cevi;
10. oružje sa tetivom (samostrel, luk, praćka, harpun) je naprava koja potiskom tetive izbacuje projektile;
11. konvertibilno oružje je nesmrtonosno gasno i alarmno oružje koje izgledom podseća na vatreno oružje i koje se, s obzirom na konstrukciju i materijal od koga je napravljeno, može prepraviti tako da ispaljuje bojevu municiju;
12. gasni sprejevi su naprave, namenjene civilnom tržištu, koje sadrže i raspršuju nadražujuća hemijska jedinjenja (CS, CN, OS) u koncentracijama dozvoljenim po prihvaćenim međunarodnim standardima;
13. hladno oružje je predmet koji ne izbacuje projektile, a čija osnovna namena je da izazove telesne povrede ljudi i životinja;
14. odbrambeno oružje je vatreno i konvertibilno oružje, gasni sprejevi i uređaji za izazivanje elektro-šokova, čija je namena upotreba u borbi;
15. lovačko oružje je dugo i kratko vatreno oružje i oružje sa tetivom, kojima je dozvoljen lov;
16. sportsko oružje je vatreno, vazdušno, konvertibilno, hladno i oružje sa tetivom koje se koristi u streljačkom i drugim sportovima i borilačkim veštinama;
17. onesposobljeno oružje je vatreno oružje čiji su svi osnovni delovi trajno prepravljeni tako da se iz njega ne može ispaliti bojevi metak.
18. osnovni delovi za oružje su:
- ram, navlaka i cev pištolja,
- ram, doboš i cev revolvera,
- sanduk, zatvarač, cev i glava pušaka;
19. dodatni delovi multikalibarskog oružja koji se u originalnom pakovanju isporučuju zajedno sa oružjem, smatraju se jedinstvenom celinom sa oružjem;
20. municija su meci za vatreno oružje sa olučenim i glatkim cevima i delovi metaka, čaure, kapisle i zrna;
21. nošenje oružja je nošenje na sebi ili u domašaju, u stanju u kome je spremno za upotrebu; Korišćenje oružja u namenskim prostorima, za potrebe obuke, treninga, rekreacije i takmičenja, ne smatra se nošenjem;
22. nadležni organ je područna policijska uprava na čijoj teritoriji stranka ima prebivalište, odnosno sedište;
23. ovlašćeni serviser je privredni subjekt koji, uz odobrenje nadležnog organa, pruža usluge popravke i prepravke oružja;
24. ovlašćeni prodavac je privredni subjekt, koji, uz odobrenje nadležnog organa, vrši promet ili posreduje u prometu oružja i municije;
25. registrovano oružje je ono za koje je izdat oružni list;
26. legalizacija oružja je registracija ili predaja oružja u ilegalnom posedu i za koje nema dokaza o poreklu;
27. oružni list je javna isprava koju izdaje nadležni organ na propisanom obrascu; oružni list sadrži podatke o oružju i vlasniku oružja i predstavlja dozvolu za nabavljanje i posedovanje oružja;
28. dozvola za nošenje oružja je javna isprava koju izdaje nadležni organ na propisanom obrascu; dozvola sadrži podatke o imaocu i daje mu pravo da nosi odbrambeno oružje iz kategorije B za koje ima oružni list;
29. predstavnik pravnog lica je fizičko lice koje je sa njim u ugovornom odnosu i ispunjava uslove propisane ovim zakonom.

Kategorije oružja
Član 4.

Oružje se deli u 4 kategorije:
1. kategorija A - minsko-eksplozivna sredstva, automatsko vatreno oružje, oružje skriveno u drugim predmetima i vatreno oružje sa prigušivačem pucnja;
2. kategorija B - svako vatreno oružje (kratko, dugo, poluautomatsko, repetirajuće, jednometno, sa olučenim i glatkim cevima, osim onog iz kategorije A i C) i konvertibilno oružje;
3. kategorija C - onesposobljeno vatreno oružje, vatreno oružje proizvedeno pre 1900. godine i njegove moderne kopije koje ne koriste metak sa centralnim ili ivičnim paljenjem, uređaji za izazivanje elektro-šokova i gasni sprejevi;
4. kategorija D - ostalo oružje navedeno u članu 3. ovog zakona.

Posedovanje oružja iz pojedinih kategorija
Član 5.

Oružje iz kategorije A zabranjeno je posedovati, osim u slučaju iz člana 34. ovog zakona.
Oružje iz kategorije B može se posedovati uz dozvolu nadležnog organa, odnosno na osnovu oružnog lista.
Oružje iz kategorije C može se posedovati uz prijavu nadležnom organu.
Oružje iz kategorije D može se slobodno posedovati.

Zabrana nošenja oružja
Član 6.
Zabranjeno je nošenje na javnim mestima oružja svih kategorija, osim u slučajevima propisanim ovim zakonom.

Zabrana prometa i posedovanja prigušivača i određenih vrsta municije
Član 7.
Zabranjeno je stavljati u promet i posedovati prigušivače pucnja i municiju sa pancirnim, zapaljivim i eksplozivnim zrnom.

Dvostepenost u odlučivanju i primena Zakona o opštem upravnom postupku
Član 8.

Na sva rešenja i zaključke koje donosi nadležni organ na osnovu ovog zakona može se u roku od 15 dana uložiti žalba ministru unutrašnjih poslova.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja odnosno zaključka.
Na sve što nije uređeno ovim zakonom, shodno se primenjuju odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

Nadzor
Član 9.

Nadzor nad primenom ovog zakona vrši Ministarstvo unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: MUP).
Prilikom vršenja nadzora, ovlašćeni radnici MUP-a pregledaju opšte akte i poslovne knjige pravnih lica, evidencije, prostorije u kojima se čuva oružje, kao i samo oružje, traže obaveštenja, nalažu mere u cilju primene propisa, vode upravni postupak i podnose prekršajne i krivične prijave.

Opšta legalizacija
Član 10.

Ministar unutrašnjih poslova može da jednom u dve godine objavi opštu legalizaciju oružja, u trajanju od 30 dana.
Za vreme trajanja legalizacije, kod podnosioca zahteva se ne utvrđuje postojanje uslova iz člana 11. tač. 5)-7) ovog zakona.

II. POSEDOVANjE I NOŠENjE ORUŽJA I MUNICIJE

Uslovi za fizička lica za posedovanje oružja iz kategorije B
Član 11.
Oružje iz kategorije B mogu posedovati fizička lica koja:
1) su punoletna;
2) su državljani Republike Srbije ili stalno nastanjeni stranci;
3) su zdravstveno sposobna za posedovanje oružja;
4) nisu osuđivana na kaznu zatvora za krivična dela ili kažnjavana za prekršaje sa elementima nasilja i zloupotrebe oružja;
5) svojim ponašanjem ne ukazuju na to da će predstavljati opasnost za sebe ili druge i javni red i mir;
6) su obučena za rukovanje oružjem;
7) imaju opravdan razlog za posedovanje oružja (ugrožena bezbednost, lov, sport ili kolekcionarstvo).

Oružni list
Član 12.

Oružje iz kategorije B poseduje se na osnovu oružnog lista.
Oružani list izdaje se na propisanom obrascu i u njega se unose podaci o vlasniku.
Obrazac oružanog lista sadrži prostor za potrebe automatskog očitavanja podataka u koji se unose vidljivi alfanumerički podaci na ispravi, kao i zaštitne elemente koje propiše ministar nadležan za unutrašnje poslove.
Oružni list može se izdati fizičkom licu koje ispunjava uslove iz člana 11. ovog zakona odnosno pravnom licu koje ispunjava uslove propisane ovim zakonom.
Zahtev za izdavanje oružnog lista podnosi se na propisanom obrascu uz koji se daje na uvid lična karta i prilažu uverenje o zdravstvenoj sposobnosti i dokazi o opravdanosti razloga za posedovanje oružja.
Nadležni organ će pri odlučivanju, pored dokaza koje priloži podnosilac zahteva, koristiti podatke iz evidencija koje vodi po zakonu, kao i podatke do kojih dolazi pri vršenju svojih poslova i u skladu sa ovlašćenjima.
Kada nadležni organ utvrdi da se podnosiocu zahteva može izdati oružni list, naložiće mu da, pre izdavanja, priloži dokaz o obučenosti za rukovanje oružjem.
Obuke za rukovanje oružjem oslobođeni su sadašnji i bivši radnici državnih organa koji po službenoj dužnosti nose ili su ranije nosili oružje, rezervne vojne starešine i sportski strelci koji nastupaju u disciplinama sa vatrenim oružjem.
Obuku iz člana 11. ovog zakona vrše pravna lica koja za to imaju odobrenje MUP-a.
Izdavanje i sadržina oružnog lista
Član 13.

Oružni list izdaje se pre nabavljanja oružja.
Izdavanje oružnog lista odobrava se rešenjem kojim se utvrđuje i pravo na nabavljanje oružja u roku od šest meseci od izdavanja rešenja.
Lica koja već poseduju oružni list, a žele da nabave novo oružje, podnose nadležnom organu zahtev za nabavljanje oružja.
Po svakom odobrenom zahtevu za nabavljanje oružja, podnosiocu se izdaje rešenje u kojme se navodi vrsta i količina oružja koju može da nabavi u roku od šest meseci od izdavanja rešenja.
Lice na koje glasi oružni list može, u roku važenja rešenja o odobrenom nabavljanju oružja, nabaviti oružje one vrste koja je navedena u rešenju.
Oružni list, odnosno rešenje na osnovu koga nije izvršena nabavka oružja, vraća se nadležnom organu.

Kolekcionarska dozvola
Član 14.

Kolekcionarska dozvola za nabavljanje oružja može se izdati fizičkom licu koje poseduje više od pet komada registrovanog oružja iz kategorije B i koje raspolaže prostorno-tehničkim uslovima za bezbedno čuvanje oružja, propisanim za organizacije iz člana 34. ovog zakona.
Kolekcionarska dozvola važi trajno i na osnovu nje se može nabaviti više komada oružja iz kategorije B.
Za oružje nabavljeno na osnovu kolekcionarske dozvole izdaje se oružni list.
Imaoci kolekcionarske dozvole mogu posedovati municiju u svim kalibrima.
Kolekcionarska dozvola će se oduzeti ukoliko njen imalac prestane da ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ugovori o prenosu oružja
Član 15.

Ugovor kojim se vrši prenos vlasništva nad registrovanim oružjem iz kategorije B i C mora biti sastavljen u pisanoj formi i overen.
Vlasnici registrovanog oružja iz kategorije B mogu bez posebne dozvole međusobno razmenjivati oružje iste vrste.
Ugovor kojim se vrši razmena oružja mora biti sastavljen u pisanoj formi i overen.
Prilikom razmene, može se menjati namena oružja, ukoliko oružje i novi vlasnik ispunjavaju uslove predviđene ovim zakonom.

Nabavljanje municije
Član 16.

Municija za oružje iz kategorije B i C, osim onesposobljenog, može se nabavljati na osnovu oružnog lista.
Vlasnici oružja mogu posedovati municiju u kalibrima u kojima imaju registrovano oružje.

Spravljanje municije od strane vlasnika oružja
Član 17.
Streljačke i lovačke organizacije, kao i vlasnici registrovanog oružja iz kategorije B koji su članovi streljačkih i lovačkih organizacija i obučeni za rukovanje opasnim materijama mogu, uz odobrenje nadležnog organa, spravljati municiju za svoje potrebe.

Nabavljanje osnovnih delova oružja
Član 18.

Vlasnik registrovanog oružja iz kategorije B može za njega nabavljati osnovne delove uz dozvolu nadležnog organa. Podaci o nabavljenim osnovnim delovima unose se u oružni list.
Ostali delovi oružja mogu se nabavljati bez posebne dozvole.

Nabavljanje oružja stranaca
Član 19.

Stranci koji u Republici Srbiji nemaju stalno nastanjenje, mogu nabavljati oružje iz kategorija B i C na osnovu dozvole za nabavljanje oružja koju izdaje područna policijska uprava nadležna za opštinu u kojoj se vrši nabavka.
Stranci iz stava 1. ovog člana uz zahtev za izdavanje dozvole prilažu i ispravu o svom identitetu i osnovu boravka u Republici Srbiji i legalizovano odobrenje za nabaljanje oružja izdato u stranoj zemlji.
Dozvola iz stava 1. ovog člana važi tri dana.
Stranci iz stava 1. ovog člana moraju ovako nabavljeno oružje izneti iz Republike Srbije u roku od tri dana od izvršene nabavke i dužni su da prilikom prelaska državne granice ovako nabavljeno oružje prijave organu nadležnom za graničnu kontrolu.

Registracija oružja
Član 20.

Vlasnici oružja iz kategorija B i C, osim lica iz člana 25. ovog zakona, dužni su da u roku od pet dana od dana nabavljanja oružja o tome obaveste nadležni organ radi registracije. Uz ovo obaveštenje podnosi se i dokaz o poreklu oružja.
Oružje iz kategorija B i C može se registrovati kao odbrambeno, sportsko, lovačko, kolekcionarsko ili onesposobljeno.
Registracija oružja iz kategorije B vrši se unošenjem podataka o oružju (marka, model, kalibar, serijski broj) u oružni list i evidenciju nadležnog organa.
Registracija oružja iz kategorije C, razmenjenog oružja, nasleđenog oružja i oružja nabavljenog na osnovu kolekcionarske dozvole, vrši se izdavanjem oružnog lista i unošenjem podataka o oružju.
Ne može se registrovati oružje iz kategorije B koje nije žigosano u skladu sa propisima.
Ukoliko oružje iz kategorije B nije vidno obeleženo markom, modelom, kalibrom i serijskim brojem, nadležni organ uputiće vlasnika da, pre registracije, obeleži oružje u ovlašćenoj ustanovi.

Nošenje oružja
Član 21.

Vlasnicima oružja registrovanog kao odbrambeno iz kategorije B može se izdati dozvola za nošenje oružja.
Dozvola za nošenje oružja izdaće se fizičkom licu iz stava 1. ovog člana na njegov zahtev, ukoliko u postupku dokaže da mu je lična bezbednost ozbiljno ugrožena.
Izdavanje dozvole za nošenje oružja odobrava direktor policije ili drugi policijski službenik koga on za to ovlasti.
Dozvola za nošenje oružja važi uz oružni list.
Imalac dozvole za nošenje oružja dužan je da oružje nosi na način kojim ne izaziva uznemirenje drugih lica.
Dozvola za nošenje oružja važi pet godina. Dozvola se može oduzeti i pre isteka važnosti, ukoliko prestanu razlozi zbog kojih je izdata.

Nošenje lovačkog oružja i gasnih sprejeva
Član 22.

Oružje registrovano kao lovačko može se nositi za vreme lova, u skladu sa propisima o lovstvu.
Punoletna lica mogu nositi gasne sprejeve bez posebne dozvole.

Onesposobljavanje oružja
Član 23.

Vlasnik oružja iz kategorije B i C može ga onesposobiti.
Potvrdu o onesposobljavanju oružja izdaje ustanova ovlašćena za ispitivanje i žigosanje vatrenog oružja.
Podatak o onesposobljenosti unosi se u oružni list i utiskuje na samom oružju.
Zabranjeno je nabavljati delove i municiju za onesposobljeno oružje.

Prestanak ispunjenosti uslova za posedovanje oružja
Član 24.

Nadležni organ, po službenoj dužnosti, vodi računa o tome da li vlasnici registrovanog oružja ispunjavaju uslove za njegovo posedovanje, propisane članom 11. tač. 2)-5) ovog zakona.
U slučaju da kod vlasnika registrovanog oružja iz kategorije B prestane da postoji neki od uslova iz člana 11. stav 1. tač. 3)-5) ovog zakona, nadležni organ će doneti rešenje i oduzeti oružje, zajedno sa municijom i ispravama koje daju pravo na njegovo posedovanje i nošenje.
Vlasniku oružja iz stava 2. ovg člana naložiće se da oružje i municiju preda pre okončanja upravnog postupka, kada svojim ponašanjem ukazuje sa će oružje zloupotrebiti.
O oduzetim predmetima, vlasniku se izdaje potvrda. Oduzeto oružje i municija čuva nadležni organ do okončanja postupka.
Vlasnik oduzetog oružja dužan je da ga otuđi u roku od šest meseci od pravnosnažnosti rešenja o oduzimanju.
U slučaju da kod vlasnika registrovanog oružja prestane da postoji uslov iz člana 11. stav 1. tačka 2) ovog zakona, dužan je da ga otuđi ili iznese iz zemlje u roku od 30 dana od dana prestanka uslova.
Ukoliko vlasnik oružje ne otuđi odnosno ne iznese iz zemlje u roku propisanom st. 5. odnosno 6. ovog člana, oružje prelazi u državnu svojinu.

Postupak u slučaju smrti vlasnika oružja i nasleđivanje oružja
Član 25.

U slučaju smrti vlasnika registrovanog oružja, lice u čijem se posedu ovo oružje zatekne dužno je da u roku od 45 dana od smrti vlasnika obavesti policiju radi preuzimanja oružja. Takvo oružje čuvaće se u policijskoj stanici nadležnoj po mestu poslednjeg prebivališta vlasnika, do određivanja naslednika.
Lice koje je oružje steklo po osnovu nasleđa, dužno je da u roku od šest meseci od sticanja podnese zahtev za izdavanje oružnog lista ili oružje otuđi. Ako je naslednik oružja maloletno lice, ovaj rok počinje da teče danom sticanja punoletstva.
Ukoliko vlasnik ne podnese zahtev za izdavanje oružnog lista ili oružje ne otuđi u roku propisanom stavom 2. ovog člana, oružje prelazi u državnu svojinu.

Postupak sa nađenim oružjem
Član 26.

Svako ko nađe oružje iz kategorije A, B ili C dužan je da o tome odmah obavesti policiju.
Nađeno oružje koje nije registrovano, niti se potražuje, prelazi u državnu svojinu.

Postupak sa nestalim oružjem
Član 27.

U slučaju da primeti nestanak oružja iz kategorija B i C, njegov vlasnik dužan je da to odmah prijavi policiji.
Nađeno oružje čiji je nestanak prijavljen vraća se vlasniku.

Rukovanje oružjem i davanje drugom
Član 28.

Vlasnik registrovanog oružja iz kategorije B dužan je da njime pažljivo rukuje i da ga savesno čuva, tako da je dostupno samo njemu.
Oružje iz kategorije B vlasnik ne sme davati drugim osobama osim u slučajevima predviđenim ovim zakonom.
Oružje se može dati članu zajedničkog domaćinstva, ukoliko i sam ima oružni list za istu vrstu oružja.
Lovačko oružje može se dati lovcu, u toku lova.
U otvorenim i zatvorenim prostorima namenjenim za streljačke sportove i obuku u rukovanju oružjem, ono se može davati na poslugu korisnicima.
Oružje iz stava 2. ovog člana može se dati ovlašćenom serviseru radi popravke, odnosno prepravke oružja, odnosno ovlašćenom prodavcu radi komisione prodaje.
Vlasnik oružja koji je privremeno sprečen da ispuni uslove iz stava 1. ovog člana (zbog putovanja, preseljenja i dr) može ga dati na čuvanje organizaciji koja ispunjava uslove za posedovanje oružja, propisane ovim zakonom.
U slučajevima iz st. 4. i 5. ovog člana, vlasnik oružja ili njegov predstavnik ako je vlasnik pravno lice, mora biti prisutan za vreme trajanja posluge.
U slučajevima iz st. 6. i 7. ovog člana privredni subjekt dužan je da izda potvrdu o primljenom oružju.

Prenošenje oružja
Član 29.
Vlasnik oružja ili njegov predstavnik ako je vlasnik pravno lice, može ga prenositi, za sopstvene potrebe, spakovano u odgovarajuću ambalažu (kofer, kutija, futrola) koja onemogućava njegovu trenutnu upotrebu.
Vatreno, vazdušno i konvertibilno oružje prenosi se ispražnjeno od municije.
Pravno lice iz stava 1. ovg člana dužno je da svom predstavniku, pre prenošenja oružja, izda ovlašćenje, na propisanom obrascu.

Prenošenje preko državne granice

Član 30.
Oružje i municija koji se mogu posedovati u skladu sa ovim zakonom, mogu se, prilikom uvoza i izvoza, prenositi preko državne granice, u skladu sa propisima o spoljnotrgovinskom prometu, prevozu opasnih materija i uz prijavu organu nadležnom za sprovođenje granične kontrole.
Vlasnici unetog oružja iz stava 1. ovog člana, osim ovlašćenih prodavaca, dužni su da u roku od pet dana od dana unošenja oružja, podnesu zahtev za registraciju.
Za oružje koje se privremeno unosi u Republiku Srbiju za potrebe lova, sporta ili tranzita, organ nadležan za sprovođenje granične kontrole izdaje odobrenje za unošenje i držanje. Lice koje oružje unosi, dužno je da pre izdavanja odobrenja dokaže svoje pravo na držanje oružja koje se unosi, kao i razlog unošenja oružja u Republiku Srbiju.
Oružje registrovano u Republici Srbiji može se prenositi preko državne granice u skladu sa članom 29. ovog zakona i uz prijavu organu nadležnom za sprovođenje granične kontrole.
Stranci i državljani Republike Srbije mogu da usnesu, odnosno iznesu one vrste oružja i municije koje se, u skladu sa ovim zakonom, mogu nabavljati, držati i nositi u Republici Srbiji, samo ako poseduju odobrenje za unošenje oružja i municije i uz prijavu organu nadležnom za graničnu kontrolu.
Oružje i municija mogu se prenositi preko državne granice samo na međunarodnim graničnim prelazima, osim ako međunarodnim ugovorom nije drugačije predviđeno.
Odobrenje za unošenje oružja i municije strancima izdaje nadležno diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Srbije u inostranstvu ili granična policija ukoliko odobrenje nije pribavljeno u nadležnom diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije.
Odobrenje za iznošenje oružja i municije državljanima Republike Srbije, kao i sportskim udruženjima registrovanim na teritoriji Republike Srbije izdaje nadležna područna policijska uprava.
Ukoliko prilikom prelaženja državne granice državljanin Republike Srbije ili stranac ne prijavi oružje i municiju, organ nadležan za graničnu kontrolu privremeno će oduzeti oružje i municiju.
Ako državljanin Republike Srbije koji se nalazi na radu u inostranstvu prilikom dolaska u Republiku Srbiju prijavi na graničnom prelazu oružje i municiju za čije posedovanje ima dozvolu stranog organa, ali nema odobrenje za nabavku oružja i municije izdato od nadležnog organa u Republici Srbiji, policijski službenik nadležan za graničnu kontrolu privremeno će oduzeti to oružje i municiju i o tome izdati potvrdu.
Oružje i municija iz stava 10. ovog člana biće vraćena vlasniku prilikom njegovog napuštanja Republike Srbije.
Ako se vlasnik privremeno oduzetog oružja i municije ne javi u roku od šezdeset dana od dana privremenog oduzimanja oružja i municije ili ako u tom roku ne pribavi odobrenje za nabavku oružja i municije od nadležnog organa, shodno se primenjuju odredbe koje uređuju prekršajni postupak.


Oružje pripadnika stranih službi bezbednosti
Član 31.

Pripadnici stranih vojnih, policijskih i drugih službi bezbednosti koji dolaze u službenu posetu u Republiku Srbiju, a po propisima svoje države nose kratko oružje ili je ono sastavni deo njihove uniforme, uz prethodnu pismenu najavu MUP-u, mogu ući Republiku Srbiju u uniformi s oružjem, odnosno uneti oružje i držati ga i nositi za vreme boravka u Republici Srbiji.
Predstavnici stranih službi bezbednosti koji su u pratnji i neposredno štite predstavnike te države, odnosno predstavnike institucija ili predstavnike međunarodnih organizacija za vreme tranzita ili posete Republici Srbiji, mogu unositi i nositi kratko oružje i municiju samo uz odobrenje MUP-a. Odobrenje je ograničeno vremenom boravka predstavnika koje prate i neposredno štite, a u odobrenju se mogu odrediti posebni uslovi za ulazak.
Odobrenje iz stava 2. ovog člana izdaje se bez naplate takse, na obrascu koji propiše ministar unutrašnjih poslova.



Postupak u slučaju otuđenja oružja
Član 32.

Vlasnik registrovanog oružja koji ga otuđi dužan je da to u roku od pet dana prijavi organu koji je izdao oružni list.
Uz prijavu se prilaže oružni list, primerak rešenja kojem je kupcu odobreno nabavljanje oružja i primerak ugovora na osnovu koga je oružje otuđeno.

Prelazak oružja u državnu svojinu
Član 33.

Oružjem koje je, na osnovu čl. 24-26. ovog zakona prešlo u državnu svojinu, raspolaže MUP.
Oružje iz stava 1. ovog člana može se otuđiti, uništiti ili koristiti za potrebe državnih organa.
Vlasniku oružja iz stava 1. ovog člana, ukoliko je poznat, isplaćuje se naknada u visini tržišne vrednosti oružja.

Posedovanje oružja privrednih subjekata i drugih organizacija
Član 34.

Ako zakonom nije drukčije predviđeno, privredni subjekti i druge organizacije mogu, uz dozvolu nadležnog organa, odnosno uz prijavu nadležnom organu, posedovati oružje, osnovne delove oružja i municiju ukoliko je to u skladu sa delatnošću kojom se bave.
Organizacije iz stava 1. ovog člana mogu, u izuzetnim slučajevima, a na osnovu dozvole koju izdaje MUP, nabavljati i posedovati i oružje iz kategorije A. U tim slučajevima, na oružje iz kategorije A će se shodno primenjivati odredbe koje važe za oružje iz kategorije B.
Vlasnici, odgovorna lica i lica zaposlena u organizacijama iz stava 1. ovog člana koja po službenoj dužnosti dolaze u kontakt sa oružjem iz kategorije A i B, moraju ispunjavati uslove iz člana 11. stav 1. tač. 1)-6) ovog zakona.
Ukoliko lica iz stava 3. ovog člana poseduju registrovano oružje, smatraće se da ispunjavaju uslove propisane u tom stavu. U ostalim slučajevima, organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da od nadležnog organa pribavi odobrenje pre raspoređivanja radnika na te poslove.
Uz zahtev za izdavanje dozvole i prijavu iz stava 1. ovog člana, organizacija prilaže akt o svom subjektivitetu i dokaze koji opravdavaju posedovanje oružja, a uz zahtev za odobrenje iz stava 3. ovog člana i akte iz člana 12. stav 3. ovog zakona.
Nadležni organ će pri odlučivanju, pored dokaza koje priloži podnosilac zahteva, koristiti podatke iz evidencija koje vodi po zakonu, kao i podatke do kojih dolazi pri vršenju svojih poslova i u skladu sa ovlašćenjima.
Organizacije iz stava 1. ovog člana dužne su da oružje i municiju čuvaju u skladu sa propisima i da o njemu vode propisanu evidenciju.
Oružje i municiju koja im više nije potrebna, organizacije iz stava 1. ovog člana dužne su da bez odlaganja otuđe.
Organizacijama iz stava 1. ovog člana oružje i municija će se oduzeti u slučaju da postupaju protivno odredbama ovog zakona. Sa oduzetim oružjem i municijom postupiće se u skladu sa članom 24. ovog zakona.

Posedovanje oružja od strane ovlašćenih prodavaca
Član 35.
Ovlašćenim prodavcima se umesto oružnog lista izdaje dozvola za nabavljanje oružja radi dalje prodaje, koja može glasiti na više komada oružja i važiti duže od šest meseci.
Ovlašćeni prodavci dužni su da podatke o svakom komadu oružja iz kategorija A, B i C, nabavljenom radi dalje prodaje, dostave nadležnom organu u roku od 30 dana.

Odobrenja privrednim subjektima za pojedine radnje u vezi sa oružjem
Član 36.

Privrednim subjektima je za bavljenje obukom u rukovanju, popravljanjem i prepravljanjem, proizvodnjom oružja koje nije na nacionalnoj kontrolnoj listi naoružaanja i vojne opreme, prometom oružja i municije, posredovanjem u prometu oružja i municije i prevozom oružja u komercijalne svrhe potrebno odobrenje koje izdaje MUP.
Uz zahtev za izdavanje odobrenja iz stava 1. ovog člana prilažu se dokazi o potrebnoj stručnosti i posedovanju potrebne opreme i sredstava.
Odobrenje iz stava 1. ovog člana neće se izdati ako bi se time ugrozila javna bezbednost, a već izdato odobrenje će se ukinuti.
Vlasnici, odgovorna lica i lica zaposlena u privrednim subjektima iz stava 1. ovog člana koja po službenoj dužnosti rukuju oružjem iz kategorije A i B, moraju ispunjavati uslove iz člana 11. stav 1. tač. 1)-5) ovog zakona.
Ukoliko lica iz stava 4. ovog člana poseduju registrovano oružje, smatraće se da su uslovi iz stava 6. ovog člana ispunjeni. U ostalim slučajevima, organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da od nadležnog organa pribavi odobrenje pre raspoređivanja radnika na te poslove.
Privredni subjekti iz stava 1. ovog člana dužni su da oružje i municiju čuvaju u skladu sa propisima i da o njemu vode propisanu evidenciju.
Ovlašćeni serviseri mogu popravljati i prepravljati samo registrovano oružje i oružje koje se nalazi u postupku registracije.

Prevoz oružja
Član 37.

Za prevoz oružja, delova za oružje i municije, osim slučaja iz člana 29. ovog zakona potrebno je odobrenje nadležnog organa.
Zahtev za izdavanje odobrenja pošiljalac podnosi najkasnije dva dana pre započetog prevoza, na propisanom obrascu.
Nadležni organ može po potrebi narediti pošiljaocu preduzimanje i posebnih mera obezbeđenja pri prevozu oružja, delova za oružje i municije. Troškove posebnih mera obezbeđenja snosi pošiljalac.
Odobrenje iz stava 1. ovog člana neće se izdati ako bi se time ugrozila javna bezbednost, a već izdato odobrenje će se oduzeti.

Evidencije oružja koje vode određene organizacije
Član 38.

Organizacije iz čl. 34. i 36. ovog zakona dužne su da vode evidencije oružja i municije koje poseduju, kao i radnika koji po službenoj dužnosti dolaze u dodir sa oružjem.
Ovlašćeni proizvođači oružja koje nije na nacionalnoj kontrolnoj listi naoružanja i vojne opreme, vode i evidencije proizvedenog oružja.
Ovlašćeni serviseri vode i evidencije popravljenog i prepravljenog oružja.
Ovlašćeni prodavci vode i evidencije kupljenog i prodatog oružja iz kategorija B i C i municije, sa ličnim podacima kupaca.
Primerak evidencija iz st. 1,2. i 3. ovog člana predaje se jednom godišnje nadležnom organu, a iz stava 4. ovog člana jednom mesečno.
Nadležni organ vodi evidencije registrovanog oružja, oduzetog i predatog oružja, nađenog oružja, oružja čiji je nestanak prijavljen, izdatih oružnih listova, izdatih rešenja kojima se odobrava nabavljanje oružja, izdatih dozvola za nabavljanje delova oružja, dozvola za nošenje oružja, kao i podnetim zahtevima za izdavanje ovih dozvola, izdatih odobrenja za spravljanje municije, prevoz oružja, bavljenje proizvodnjom oružja koje nije na nacionalnoj kontrolnoj listi naoružanja i vojne opreme, prometom, posredovanjem u prometu oružja i municije, popravkom i prepravkom, obukom u rukovanju oružjem, prevozom oružja u komercijalne svrhe i obavljanje poslova sa oružjem i podnetim zahtevima za izdavanje ovih odobrenja.
Sve navedene evidencije čuvaju se trajno i u elektronskom obliku.

III. OVLAŠĆENjE ZA DONOŠENjE PROPISA

Član 39.

Ministar unutrašnjih poslova bliže propisuje:
1) uslove i program za sprovođenje obuke rukovanja vatrenim oružjem;
2) uslove za posredovanje u prometu oružja i municije i prevozu oružja u komercijalne svrhe;
3) prostorno-tehničke uslove za bezbedno smeštanje i čuvanje oružja;
4) zdravstvene uslove za posedovanje oružja, uz saglasnost Ministarstva zdravlja;
5) obrasce isprava predviđenih ovim zakonom;
6) obrasce i način vođenja evidencija predviđenih ovim zakonom.
Propisi iz stava 1. ovog člana doneće se u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

IV. KAZNENE ODREDBE

Prekršaji za koje se fizičko lice kažnjava novčanom kaznom
Član 40.

Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 150.000 dinara kazniće se za prekršaj:
1. vlasnik oružja, osim lica iz člana 14. ovog zakona., koji poseduje municiju u kalibrima u kojima nema registrovano oružje;
2. vlasnik oružja koji postupi suprotno članu 18. ovog zakona;
3. vlasnik oružja iz člana 19. stav 4. ovog zakona koji ga ne iznese iz zemlje ili otuđi u propisanom roku;
4. vlasnik oružja iz kategorije B koji postupi suprotno članu 20. ovog zakona;
5. vlasnik oružja koji postupi suprotno članu 21. stav 5. ovog zakona;
6. naslednik koji sa oružjem postupi suprotno članu 25. stav 2. ovog zakona;
7. vlasnik oružja iz člana 32. ovog zakona koji ne prijavi otuđenje oružja u propisanom roku.
Uz kaznu će se izreći i zaštitna mera oduzimanja oružja i municije.

Prekršaji za koje se fizičko lice kažnjava kaznom zatvora
Član 41.

Kaznom zatvora do 30 dana kazniće se za prekršaj:
1. ko postupi suprotno članu 6. ovog zakona;
2. ko postupi suprotno članu 7. ovog zakona;
3. vlasnik oružja koji u roku od pet dana od sticanja oružja iz kategorije C ne podnese zahtev za registraciju iz člana 20. ovog zakona;
4. vlasnik oružja koji postupi suprotno članu 27. stav 1. ovog zakona;
5. vlasnik oružja koji postupi suprotno članu 28. st. 1. i 2. ovog zakona;
6. vlasnik oružja koji ga prenosi suprotno članu 29. ovog zakona
7. ko, na osnovu člana 30. ovog zakona, ne prijavi oružje i municiju prilikom prenošenja preko državne granice.
Uz kaznu će se izreći i zaštitna mera oduzimanja oružja i municije.

Prekršaji za koje se kažnjava privredni subjekt,
odnosno druga organizacija
Član 42.

Novčanom kaznom u iznosu od 100.000. do 2.000.000 dinara kazniće se za prekršaj:
1. organizacija odnosno privredni subjekt koji postupi suprotno članu 34. st. 4-6. ovog zakona;
2. privredni subjekt koji postupi suprotno članu 36. st. 5-7. ovog zakona;
3. privredni subjekt koji vrši prevoz oružja suprotno članu 37. ovog zakona;
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 150.000 dinara kazniće se i odgovorno lice u organizaciji, odnosno privrednom subjektu;
Uz kaznu će se izreći i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti.

V. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Preregistracija oružja
Član 43.
Vlasnici oružja dužni su da u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona, izvrše preregistraciju oružja u skladu sa ovim zakonom.
Prilikom preregistracije iz stava 1. ovog člana neće se utvrđivati postojanje uslova iz člana 11. ovog zakona.

Legalizacija oružja
Član 44.
Vlasnici oružja iz kategorija B i C koji nemaju oružni list mogu, u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona, podneti zahtev za legalizaciju oružja.

Prestanak važenja drugih zakona
Član 45.
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju da važe Zakon o oružju i municiji (Službeni glasnik RS, br. 9/92, 53/93, 67/93, 48/94, 44/98, 39/03, 85/05 i 101/05) i čl. 31-34. Zakona o zaštiti državne granice (Službeni glasnik RS, broj 97/08).

Stupanje na snagu ovog zakona
Član 46.
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku Republike Srbije.
docekacu ja i taj dan da svane............
 
Lala
 Koliko sam ja video, noviteti su:

- provera zdravstvene sposobnosti!

- pojednostavljena nabavka karabinske municije (samo na osnovu oružnog lista)

- uvodjenje dozvole za punioce municije za neolučene cevi! (ala će Sniper i ekipa punilaca da se obraduje ovome, majko mila...)

- jednostavnije rešena pozajmica oružja (nema više zbrke oko kalibara, naročito karabinskih)

- odobreno nošenje gasnih sprejeva (jel ovo važi i za suzavac sprej za samoodbranu?)!

Nije regulisan rok u kojem se vrši provera zdravstvene sposobnosti, to će regulisati pravilnikom. Da li i dosadašnji vlasnici oružja moraju da se podvrgnu proveri zdravstvene sposobnosti?

Ima još nekih stvari, na brzinu sam pregledao. Čini mi se da je ovaj predlog nešto rigidniji od prethodnog zakona, ali je i neke sporne stvari rešio.

Nije objašnjeno kako se utvrdjuje potreba za lovačkim oružjem, šta je dokaz? Diploma o lovačkom ispitu, ili članstvo u lovačkoj organizaciji?

Kolega Papiga: Da li je ovaj predlog Nacrta negde zvanično objavljen??
Bogu 'fala, što sam Lala Smile
 
milenko0609
 "Nabavljanje municije
Član 16.

Municija za oružje iz kategorije B i C, osim onesposobljenog, može se nabavljati na osnovu oružnog lista.
Vlasnici oružja mogu posedovati municiju u kalibrima u kojima imaju registrovano oružje."

Ako sam ja dobro pismen onda ovo znači da nema nabavne za miniciju i ograničenja za godišnju potrošnju??????????

Uzmeš oružani list i pravac l.prodavnica i kupiš koliko ti treba đabane
30-06,22-250,NOD,JOD,I BOG DA TE VIDI...
 
Lala
 To sam i napisao, Milenko, kao novitet. Tako piše: oružni list za karabin, i kupuj koliko ti treba.

Samo ne znam gde je ovo objavljeno, i da li je ovo zvaničan predlog Nacrta, ili šta već?
Bogu 'fala, što sam Lala Smile
 
ssekir75
 kako sam se plasio, ovo i nije tako lose.
ловци су организована наоружана група људи која преко поља, шума и ливада иде у кафану iveli

калибар је "производ" два броја означених милиметримаStari

не пучај шинко док им не видиш беоњачеElmer
 
Lala
 Izgleda da će po ovom predlogu nacrta biti novih troškova za npr. zamenu starih oružnih listova (možda će se ići na plastične, kao saobraćajne dozvole npr.). Pride, obzirom na uvodjenje provere zdravstvene sposobnosti, postavlja se pitanje koliko će se to plaćati, a plaćaće se sigurno.
Već sam postavio pitanje da li će i dosadašnji vlasnici oružnih listova morati da prodju proveru zdravstvene sposobnosti. Ako dodje do zamene oružnih listova, onda je sva prilika da hoće!

Dakle, ako ovo bude usvojeno, spremite novčanike.
Bogu 'fala, što sam Lala Smile
 
milenko0609
 od novog zakona o saobraćaju dobili smo nove tablice i nalepnice a i plastične saobraćajne--- Sve mi se čini da će tako i sa ovim zakonom biti, treba državi para, pa će da udari globe.
30-06,22-250,NOD,JOD,I BOG DA TE VIDI...
 
HANTER
 Ovaj nacrt po meni u mnogo cemu ide na stranu lovaca, pre svega zbog toga što dozvoljava podrazumeva pod lovačkim oružijem i kratko i dugo i oružije sa tetivom, znači i pištolji i puške i malokalibarsko oružije i omogućava njihovu upotrebu i nošenje u skladu sa članovima ovog nacrta koji se odnose na upotrebu lovačkog oružija.
Ono gde mi lovci treba da utičemo jesu izmene i dopune Zakona o divljači i lovstvu koji treba da se uskladi i dozvoli upotreba oružija koje do sada nije moglo da se koristi u lovu A SADA nam je prilika jer kolko se sećam formirana je ili treba da se formira radna grupa za izmenu zakona. Po meni nama su odredbe zakona o lovstvu najveći problem.
MIHAJLO
 
apinest
 Nedavno smo se u jednom društvancetu dotakli teme novog Zakona o oružju i municiji, najavljenog još 2007. godine. Ubrzo potom (15. oktobra) na sajtu Narodne Skupštine RS postavio sam pitanje da li je predlog Zakona o oružju i municiji ušao u skupštinsku proceduru i da li će biti razmatran na redovnom jesenjem zasedanju koje je u toku?
Odgovor je usledio gotovo ekspresno (za svaku pohvalu!), a dao ga je izvesni gospodin Milan Čuljković, sekretar Odbora za odbranu i unutrašnje poslove Skupštine. Odgovor sam pokušao da postavim na ovoj temi, ali je pisan ćiriličnim pismom, koje Srbijalov ne podržava (tražimo naša Ustavom zagarantovana prava)!!!
Uglavnom, u mailu piše da je u Skupštinskoj proceduri predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o oružju i municiji koje je podnela grupa narodnih poslanika još 10. aprila ove godine (posle onog zločina u selu Velika Ivanča), i da se ne zna kada će biti razmatran u Skupštini...
Taj predlog podrazumeva samo jednu promenu, a to je uvođenje obaveznog lekarskog pregleda(...), što znači da o skorom donošenju novog, potpunijeg i kvalitetnijeg Zakona nema ni govora, osim ako ovaj predlog kojeg je objavio kolega Papiga posle javne rasprave (čije je trajanje takođe nedorečeno) bude upućen u Skupštinsku proceduru po hitnoj proceduri, što je u domenu (srpske) naučne fantastike...
 
stojkuki
 Malo su poterane babe un zabe.
Prvo taj predlog zakona je stavljen ad akta jer je neko tamo shvatio da nista od onoga sto treba da bude uradjeno nije uradjeno.
Drugo, predlog zakona koji se pojavio je napravila radna grupa .... koju niko ne zna koja je ali cini mi se da ima veze sa nacionalnom asocijacijom, ... i slicnim,... predlog je otisao u javnu raspravu, nakon cega ide na vladu i njene organe pa tek onda u skupstinu.
E sad .... put moze da bude dug, a moze da bude i ekspresan. Ako postoji politicka volja, u sta sumnjam, da se zakon donese, za mesec dva moze da dodje na red na vladu i da na prolecnom zasedanju u redovnoj proceduri bude usvojen (ovakvi zakoni se ne donose po hitnoj proceduri). A ako politicka volja ne postoji, .... pa sta reci, .... a ne zaplakati ....

Sve u svemu. Sustinski zakon nije lose srocen. Ima tu dosta novosti ali i rupa. Npr, nedostaje ogranicenje kolicina municije (recimo 1000 kom po kalibru, koliko se repromaterijala moze drzati u kuci i slicno te se ostavlja prostora za podzakonska ogranicanja koja mogu da derogiraju celu stvar.
Ostala su pitanja transporta, dorade oruzija, puno puno toga sto ovaj zakon ne dotice u dovoljnoj meri. Kao da su se zakonom bavili ljudi koji nemaju dodira sa stvarnoscu i sa potrebama onih koji imaju ili ce imati oruzije.
 
Planinko011
 Kako sam video opet nije dozvoljeno punjenje karabinske municije sto za nas znaci duplo skuplju municiju od komponenti stranih proizvodjaca sto bi trebalo omoguciti bar preko streljackih klubova uz polozen kakav ispit. To pogotovo osecaju lovci koji cesto idu na streliste ili uredno love predatore.
Takodje sam licno protiv zabrane nosenja oruzja za licnu bezbednost jer dovodi ljude koji postuju zakon u inferiorn polozaj u odnosu na one koji ne postuju zakon kao i ljudi jake telesne konstrukcije u odnosu na sicusne. Ja bih licno maltene pustio, kao u Izraelu, da vojni obveznici imaju automatsko oruzje po kucama (u sefovima naravno) ali da se strogo kazni bilo kakva nepravilna upotreba istog, tj pucanje po svadbama, mahanje nekom ispred nosa i to ne nekim nanogicama nego u apsanu na po par godina i to u incidentima bez ranjavanja ljudi.
I jako ce biti vazno da se definisu uslovi transporta lovackog, sportskog i oruzja za licnu bezbednost a ne da bude reko mi neki drugar policajac da mogu da nosim karabin ako izvucem zatvarac a ako ne ne moze. Cini mi se da vlasnici pistolja i revolvera sada ako zele da odu na streliste treba da obaveste MUP a ja ne puce metak iz njih od donosenja sadasnjeg zakona.
Za zdrastveni pregled moze da bude kao kad je nacelnik policije jedne beogradske opstine bio clan Orke pa nijedan lovac ne dobi odobrenje par godina bez ministarskog ili nacelnickog zaledja.
Kao i sa svim zakonima optimizam veliki i duplo golo na kraju.
 
Planinko011
 Moja greska. Ipak u predlogu zakona stoji da lovci mogu puniti municiju u kalibru za koji imaju odobrenje ali cujem da ce se traziti obuka za rukovanje eksplozivnim sredstvima.
 
stojkuki
 Bice tu sigurno svega, ... Trazice obuku sigurno i, ... Pa hajde nek bude, ....samo nek dozvole vise. A to explozivna sredstva, ... Pa danasnji baruti ne spadaju u explozivna sredstva vec u propelente ili, .... Goriva ili sta mu vec to dodje, ....
 
mihailo
 Ko je zainteresovan na ovom sajtu moze procitati nacrt zakona

http://www.mup.go...i_zakona.h
 
Sremac75
 Ovo je pravi nacrt zakona objavljen na zvaničnom sajtu MUP-a, i bilo bi ga pođeljno proučiti.

Koliko sam ja video, ima nekih dobrih stvari!!!
PraviloPraviloPravilo
Udri me, ubi me, kožu mi deri, odavno ja sam spreman da mrem, opsuj mi oca, mater, i sve po spisku, samo mi nemoj dirati SREM.
Palica
PalicaPalicaPalicaPalicaPalica

http://www.youtube.com/watch?v=L8U1EI...8U1EIESS1M

"Ko se iskreno bori za pravdu i istinu, mora biti spreman da se žrtvuje!"

"Dođu, tako, vremena, kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati!'' - Ivo Andrić

"Ako Kosovo nije naše, zašto od nas traže da ga damo...? Ako je njihovo, zašto ga otimaju...? A ako već mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustručavaju... ?"
 
Gedza66
 Овај нацрт закона и није лош, напротив по мени је бољи и конкретнији од важећег, бар са становишта нас ловаца и није новина само, како неко напред написа, у увођењу обавезног лекарског прегледа.

По овом нацрту под ловачким оружјем се сматра „дуго и кратко ватрено оружје и оружје са тетивом, којима је дозвољен лов“, док по важећем, ловачко оружје „чине ловачке пушке разних калибара са олученим и неолученим цевима“.

По нацрту закона се уводи Категорија оружја док по важећем тога нема, већ се у истом оружје дели према намени и врсти.

Постоји и разлика у погледу услова за набавку или поседовања оружја за физичка лица. Док се у важећем закону то регулише „негативним“ условима (ко нема, ко није итд.), по нацрту закона се то регулише „позитивним“ ( да су пунолетна, да су држављани РС или стално настањени страни држављани, ДА СУ ЗДРАВСТВЕНО СПОСОБНА ЗА ПОСЕДОВАЊЕ ОРУЖЈА, да својим понашањем не указују на то да ће представљати опасност за себе или друге (нпр. Лала за ауторе презентације ловачког потенцијала Понишавља на изворишту реке Нишаве) и јавни ред и мир, да су обучена за руковање оружјем, да имају оправдан разлог за поседовање оружја (угрожена безбедност, лов, спорт или колекционарство).

Новина у нацрту закона је везана и за ношење ловачког оружја, где је у члану 22. одређено да „оружје регистровано као ловачко може се носити за време лова у складу са прописима о ловству...“ док тако нечега нема у важећем.

Новина у нацрту закона је прецизније одређење давања оружја на послугу или давање оружја другом, тако што је предвиђено да се „ловачко оружје може дати ловцу у току лова“ (чл. 28. ст. 4.), док је по важећем „забрањено давање оружја на послугу, осим ловачког оружја лицу које има оружани лист за ту врсту оружја“(члан 14.). У првом случају ловачко оружје се може дати другом само у лову, док се по постојећем то може учинити не само у лову, већ и за потребе шенлучења, утеривања дугова и сл., са увек присутном недоумицом у погледу тумачења органа надлежних за одузимање оружја у погледу исте „врсте оружја“ (исти систем или иста марка или исти калибар или....? што мој добар другар а судија за прекршаје сматра само као „ послугу ловачких пушки сачмарица, истог калибра у мм.....ј.бига, кад у школи нисмо учили о оним западњачким мерама)...

Има ту још пуно новина које је Лала онако набрзака набројао још јесенас давне 2013 године.

Неко моје мишљење је да овај нацрт треба усвојити, без обзира што нико није хтео да потпише образложење за доношење овог закона а налази се на званичном сајту МУП-а.Hmmm
ČUJTE LOVCI!!!ČUVAJTE SE SEBE
 
Sremac75
 ПРОГРАМ ЈАВНЕ РАСПРАВЕ
О ТЕКСТУ НАЦРТА ЗАКОНА О ОРУЖЈУ И МУНИЦИЈИ


1. У поступку припреме закона којим се уређује област поседовања и ношења оружја и муниције, Министарство унутрашњих послова спроводи јавну расправу о тексту Нацрта закона о оружју и муницији( у даљем тексту: Нацрт закона).

2. Учесници у јавној расправи су представници релевантних државних органа, невладин сектор, еминентни стручњаци у овој обасти, као и друге заинтересоване стране.

3. Нацрт закона са Образложењем, у складу са Пословником Владе налази се у прилогу овог програма и чини његов саставни део.
Нацрт закона биће постављен на интернет презентацији Министарства унутрашњих послова www.mup.gov.rs и порталу е-управе.
Примедбе, предлози и сугестије достављају се Министарству унутрашњих послова путем електронске поште на адресу: или на адресу Министарство унутрашњих послова, Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2.

4. У току јавне расправе биће организовани oкругли столови у Новом Саду, Крагујевцу, Нишу и Београду.

5. Јавна расправа ће се одржати од 20. јануара до 20. фебруара 2014. године.

6. По окончању јавне расправе, Министарство унутрашњих послова ће сачинити извештај о одржаној јавној расправи.


05 Број:
У Београду, 2013. године.



ОДБОР ЗА ПРАВНИ СИСТЕМ И ДРЖАВНЕ ОРГАНЕ
PraviloPraviloPravilo
Udri me, ubi me, kožu mi deri, odavno ja sam spreman da mrem, opsuj mi oca, mater, i sve po spisku, samo mi nemoj dirati SREM.
Palica
PalicaPalicaPalicaPalicaPalica

http://www.youtube.com/watch?v=L8U1EI...8U1EIESS1M

"Ko se iskreno bori za pravdu i istinu, mora biti spreman da se žrtvuje!"

"Dođu, tako, vremena, kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati!'' - Ivo Andrić

"Ako Kosovo nije naše, zašto od nas traže da ga damo...? Ako je njihovo, zašto ga otimaju...? A ako već mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustručavaju... ?"
 
Sremac75
 1. Што се тиче дефиниције ловачког оружја мислим да је стара дефиниција "сретнија" јер ја не знам ни једно кратко ватрено оружје којим је код нас дозвољен лов???
Мислим да је ово преузето из оних држава где се пиштољ под одређеним условима сматра ловачким оружјем и може се носити у лову.

2. Што се тиче потврде о здравственој способности, то свакако подржавам иако ће то додатно поскупети бављење ловом, али ми је нејасно да ли ће лекарско уверење бити неопходно приликом сваке набавке новог оружје, или ће његово важење бити временски ограничено.
Такође, мислим да није регулисано да ли ће се лекарски прегледи обављати периодично (што би било боље) или само приликом набавке новог оружја.

3. Исто тако, мислим да је погрешно што се по овом предлогу приликом пререгистрације оружја која је обавезна у року од 1 године од ступања на снагу Закона неће проверавати испуњеност услова из чл.11 (посебно мислим на здравствену способност). Сматрам да би се тиме пропустила прилика за контролу здравствене способности свих досадашњих имаоца ватреног оружја а што је по мени много потребније од контроле оних који подносе нове захтеве за набавку оружја.

4. Новина, која ми се чини као добра, је и то што се за размену ловачког оружја исте врсте, више неће тражити никаква посебна дозвола, него само оверен уговор. (чл.15)

5. Новина, и то добра, је и општа легализација (чл.44)

6. Одредбе закона око давања ловачког оружја су по мени недоречене. (чл.28)
Када каже "Ловачко оружје може се дати ловцу, у току лова" то би могло да значи да је за тако нешто потребно да и власник истог тог оружја буде у истом лову.
Исправније би било "Ловачко оружје може се дати ловцу, за коришћење у лову " (или, једноставно, за лов)

7. Боље су одмерени и услови за поседовање ловачког оружја (чл.11) јер је прописано да је нужно да физичка лица могу поседовати ловачко оружје ако нису осуђивана на казну затвора за кривична дела или кажњавана за прекршаје са елементима насиља и злоупотребе оружја.
По овоме, тек осуђиваност је и разлог за одузимање оружја, док је до сада било довољно да су покренути кривични или прекршајни поступак (и то чак било који).

8. Сматрам да одредба чл.11 где је прописано да је нужно да физичка лица могу поседовати ловачко оружје ако "својим понашањем не указују на то да ће представљати опасност за себе или друге и јавни ред и мир" даје превише дискреционих овлашћења одранима МУП-а и да ће се под ову одредбу у највећем броју случајева подводити образложење одлуке о одузимању оружја или о ускраћивању дозволе за набавку.
Ово би могло да значи да је то понашање такво да није санкционисано пресудом у кривичном или прекршајном поступку, али да је ипак разлог за одузимање оружја.
Какво би то понашање могло бити, да је разлог за одузимање оружја, а није разлог за кривичну или прекршајну осуду.
Ово би морало бити много конкретније уређено.

Ово су наравно финесе, али сматрам да је суштински ово добар предлог Закона.

Позивам и остале чланове да прокоментаришу предлог закона, па да у року за јавну расправу пошељемо један заједнички допис МУП-у са свим нашим сугестијама у циљу побољшања законских решења.
PraviloPraviloPravilo
Udri me, ubi me, kožu mi deri, odavno ja sam spreman da mrem, opsuj mi oca, mater, i sve po spisku, samo mi nemoj dirati SREM.
Palica
PalicaPalicaPalicaPalicaPalica

http://www.youtube.com/watch?v=L8U1EI...8U1EIESS1M

"Ko se iskreno bori za pravdu i istinu, mora biti spreman da se žrtvuje!"

"Dođu, tako, vremena, kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati!'' - Ivo Andrić

"Ako Kosovo nije naše, zašto od nas traže da ga damo...? Ako je njihovo, zašto ga otimaju...? A ako već mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustručavaju... ?"
 
Skoči na forum:

Slične teme
Tema Forum Odgovori Poslednji upis
Porez na oružje ORUŽJE - SVAŠTARA 233 17.01.2025. 08:58
LOVAČKO ORUŽJE - PRODAJA PRODAJEM 54 06.09.2023. 06:07
Održavanje lovačkog oružja ORUŽJE - SVAŠTARA 402 22.02.2023. 21:48
Antikviteti lovačko oružje ORUŽJE - SVAŠTARA 73 01.02.2021. 10:32
LOVAČKO ORUŽJE - KUPOVINA KUPUJEM 34 26.08.2020. 10:35
Reklame
REKLAMIRANJE NA SRBIJALOV
PRIJAVA
Još uvek niste član?
Kliknite ovde za registraciju.
Online korisnika
Online gostiju: 25
Online članova: 0


Ukupno članova: 4,467
Najnoviji član: SJ410

Poslednje vesti
Lovna kinologija- Reprezentacija Srbije ponovila prošlogodišnji uspeh na Svetskom...
Конкурс за субвенције у ловству
DIVLJE LEPOTICE
Lovačka slava - Sveti Jevstatije
Humanitarno takmičenje - Lovci za decu

Pričaonica
Morate se logovati da biste pisali poruku.


avatarkrilas
Offline
· 25.07.2025. 13:27

Bog da mu dusu oprosti. Pozdrav Daki, vidimo se u vecnim lovistima !


avatararnotije
Offline
· 24.07.2025. 21:28

Бог да му душу прости, породици живот и здравље.



avatardavorcalic
Offline
· 24.07.2025. 19:00

Moje saučešće Darkovoj porodici i prijateljima, veoma sam ga poštovao... Nek mu je slava... Pozdravi Lalu i Mrvicu...


avataralex
Offline
· 24.07.2025. 18:30

Sada primio poruku da je DakiNS.preminuo. Predivan čovek,prijatelj,lj
udima,nemam reci kojim bih ga opisao! Darko lovi večnim lovištima sa svojim bretonima. 😞😞😞


avatarAcaNik
Offline
· 24.07.2025. 15:13

Наш колега и душа овог форума, DakiNS је умро данас. Нека му је лака земља и да има одличну екипу у вечним ловишти






Lela
Offline
· 17.05.2025. 12:37

Krivolov se odvija u Zapadnoj Srbiji, Opština Požega, okolna sela ! Ubijaju se srne !!!


tomo vrbas
Offline
· 20.04.2025. 08:48

Христос Васкресе.


avatarPlaninko011
Offline
· 04.11.2024. 07:37

Milane imas temu izbor prve puske za pocetnike mada tesko da ce neko nesto smisliti protiv Z6 e sad taj Lupo ne znam.


avatarMilanO
Offline
· 15.10.2024. 05:38

Pozdrav ljudi, hvala za prijem, imao bih par pitanja sa obzirom da sam tek dobio sve potrebne dozvole za lov, a ranije nisam lovio, zanima me šta mislite ovoj kombinaciji. Benelli Lupo i Swarovski Z6


tomo vrbas
Offline
· 01.01.2024. 19:30

Сретна Нова година колеге ловци да сте ми живи и здрави, и да вас ловачка срећа и око и даље служе! 🍻




65,523,052 posete www.srbijalov.com