Mnogo je lep da bi ga vozio tamo gde mi idemo, granje se nadvilo nad put i malena niva i samuraj kace samo sibaju grane i puca, ali mi njih nije zao, a inace bi me kad bi ovo proterao zabolele dzigerice
" Ako Kosovo nije nase, zasto od nas traze da ga damo...? Ako je njihovo, zasto ga otimaju...? A ako vec mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustrucavaju... ? "
Matija Beckovic
" Ako Kosovo nije nase, zasto od nas traze da ga damo...? Ako je njihovo, zasto ga otimaju...? A ako vec mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustrucavaju... ? "
Matija Beckovic
Pa ovo iako je Nisan je patos za sumu, neka se niko ne uvredi ali dugacak obesi se lako, trosi, jedino je dobar za hajku kao kad smo bili u S. selu kod slave, sta je stvari stalo auuu
" Ako Kosovo nije nase, zasto od nas traze da ga damo...? Ako je njihovo, zasto ga otimaju...? A ako vec mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustrucavaju... ? "
Matija Beckovic
Ima tema ali da ubacim i ovde. Bombardier(uzet od belgijanskog KFOR-a kada su odlazili iz misije) pravo sumsko vozilo, motor 1.6 kao kod golfa ili audija,cista mehanika, izlazi gde pomislis, gde god i sta god smo probali iako je 1.6 nije nas izneverio, potrosnja smesna po terenu. Dobra stvar za leto skida se krov pa je dobar iz a po gradu, ali za zimu i pored izizetno jakog grejanja nije za duge relacija, i niej preterano udoban sto je i za ocekivati kad je ovako kratak. Ova je je otisao jer jer odradio svoje, drugog bi uzeli ali ne moze da se nadje. A dobar je da se na njemu kloap, ravna hauba pa ne kliza
arnotije priložio:
" Ako Kosovo nije nase, zasto od nas traze da ga damo...? Ako je njihovo, zasto ga otimaju...? A ako vec mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustrucavaju... ? "
Matija Beckovic
vidim da se ovde nepominje Fiat Panda 4x4,moj otac vozi jednu vec 12 godina,ja moju nekih 3 godine a planira se i 3 za mladjeg brata,ne znam da li je neko od vas imao iskustva sa pandom 4x4 ali ja garantujem da ce da izadje i prodje gde moze lada niva i sve ostale mocne masine,cak u nekim situacijama i bolje,a potrosice duplo pa cak i troduplo manje benzina,da nepricamo o registraciji i delovima,hvali joj el. vitlo i kuka i po meni bice komplet,PANDA ZAKON ! http://www.youtub...
Kod mene u ulicu grtalica ne dolazi boje se da se ne zaglavi ali zato seićento prođe.Istina nosim čizme dupetare i lopatu za svaki slučaj
KADA BUDEM LOVIO U VEČNIM LOVIŠTIMA LOVIĆU SA BRETONOM
Rođen iz zajedničkog ulaganja u 1979 između Mercedes-Benza i dve druge kompanije, Štajera i Puha iz Austrije, Štajer-Daimler-Puh Gelaendewagen je bio (i još uvek jeste) praktično ručno izrađen u Austriji. To je bilo prvo i pre svega teške off-road vozilo favorizovano od strane različitih armija i Safari fanatika. Bukvalno prevedeno, Gelaendewagen znači teško terensko vozilo. Poznavaoci ovog vozila obično ga zovu po nadimku, G-wagen. Obično pokretan dizel motorom, G-Wagen nije bio luksuzno vozilo po bilo kom kriterijumu ( ručno otvaranje prozora i platnena obloga na sedištima ), ali su stvorili reputaciju da su u stanju da prođu preko bilo čega, kroz bilo šta, bez obzira koliko podmukao ili strm teren bio.
Ovi radni konji su bili ponuđeni sa različitim, relativno skromnim benzincima i dizel motorima.Kao i kod drugih Mercedes-Benz modela, brojevi i slova označavali su veličine motora i da li je motor na benzinski ili dizel pogon, npr, 230 g (benzin) i 240 GD (dizel). Dva benzinska modela (sa četiri cilindra - 230 i šestocilindrični - 280) i dva dizel modela (240 i 300) su bila na raspolaganju sa snagom u rasponu od 72 do 150KS. Postojala su tri oblika karoserije koje ste mogli odabrati, par sa kratkim međuosovinskim rastojanjem i dvoja vrata (sa čvrstim krovom i kabriolet) i sa dužim međuosovinskim rastojanjem i četvoro vrata.
I ako je G-Wagen nije bio ponuđen za prodaju na tržištu SAD-a, takozvano "sivo tržište" iz 1980-ih učinilo ih je dostupnim Amerikancima sa dubokim džepovima. Sivo tržište sastojalo se od kompanija koje su uvozile vozila sa evropskim specifikacijama i modifikovale ih kako bi se prilagodili bezbednosnim standardima SAD i važećim emisijama izduvnih gasova. Jedna od takvih kompanija, Evropa International postala je toliko uspešna u ovome da je sačinila sporazum sa G-Wagen ljubiteljima da pravi vozila po američkim standardima - na taj način Evropa International ne bi morala da se više bavi prepravkama vozila. Oglašavanjem u kataloškim publikacijama kao što je Robov izveštaj, Evropa International izgradila je lep posao, isporučujući razne vrste G-Wagen vozil ( sa dvoja vrata hardtop, sa dvoja vrata ragtop i četvoro vrata hardtop ), prilagođavajući ih za svoje klijente i prodajući ih za oko 135.000 dolara.
Vizit karta G klase je njena neverovatno grubijanska priroda: 1983 godine 280 GE ( sa Džeki Iksom i Klodom Braserom pod šlemovima ) osvojio ono što je možda najnapornija trka na planeti, Pariz-Dakar reli. Nije bilo mnogo promenia za narednih par godina, ali u 1986. godini 50.000-ti G-Wagen sišao je sa linije. Te godine su takođe viđene manje izmene u kabini koji povećanu udobnost, dodavanje katalizatora koji smanjuje emisiju štetnig gasova i zamena 240 GD motora sa motorom 250 GD. Naredne tri godine prošle su bez ičega interesantnog, osim za 10. rođendan G-a u 1989. godini.
1990-1996
Revidirana šasija nađena je ispod poznate (neki bi rekli klasične) karoserije za 1991. Par high-tech dodataka našlo se na vrhu liste poboljšanja a koji nisu bili očigledni na prvi pogled. ABS sistem i tri elektronski kontrolisana zaključavanja diferencijala učinile su G-a bezbednijim na putu i sposobnijim van njega. Pored standardnog centralnog blokirajućeg diferencijala viđenog na većini kamionski baziranih SUV-ova, G se hvalio blokadom prednjeg i zadnjeg diferencijala koji mu je dao držanje i agilnost planinske koze kada se suoči sa opasnim terenima.
Prepoznajući da je G-Wagen bio u razmatranju nekih ljudi koji brinu više o moći, luksuzu i vremenskim uslovima, nego ultimativnim terenskim sposobnosti, Mercedes je proizveo ograničeni broj modela naoružanih moćnim V8-motorom, model 500 GE za 1993. godinu. Pošto je usmeren ka toj pomenutoj klijenteli, 500 GE imao je samo blokadu centralnog i zadnjeg diferencijala, s obzirom da je prednji bio obično zaposlen samo u najtežim terenskim uslovima. Sa 240 konjskih snaga i kabinom ukrašenom u orahovinu i pliš kožu, 500 GE je bio preteča onoga što će doći u Ameriku deceniju kasnije. Kao i kod svih drugih Mercedes-Benz modela, G-Wagen je uveo novi sistem imenovanja modela za 1994. godinu. Od ove godine, naziv G će doći pre nego što je broj modela ( to jest, G500, nasuprot 500 GE). Za 1996. godinu G300 turbo dizel je debitovao, zamenjujući G350 turbo dizel. Iako je model 300 imao manji motor, njegova snaga ( 177 KS ) je zapravo veća od većih motora koje je zamenio.
1997-2004
Nekoliko novih modela debitovalo je 1997. godine. Jedan od tih je novi kabriolet koji je imao novi način pogon kabriolet krova. Drugi je bio 290 GD Turbo Diesel (120 KS), koja je zamenio ne-turbo model 290 GD. Model G320 takođe zadržao svoje ime, ali je dobio novi motor, 215 KS V6. Nakon što se kratko pojavio u 1993. i 1994. godini, V8 motor G500 načinio je povratak u 1998. godini, i postao šire dostupan. Ta godine je takođe videla i spajanje Mercedes-Benza i Chrislera, što je doveo do stvaranja komapnije Daimler-Chrisler.
Da proslavi G-Wagenov 20. rođendan u 1999. godini, Mercedes je izbacio specijalno izdanje G500, koje je nazvao G500 Classic. Ove godine takođe je uvedena oprema u obliku multifunkcijskih komandi montirane na volanu koje su upravljale, između ostalog, audio sistemom i putnim računarom. Godina 2000. obeležila je prekretnicu za dizel pogon verzije G. Predstavljajući najnoviju dizel tehnologiju ( kao što je komon rejl motor sa direktnim ubrizgavanjem ), moćni G400 CDI pružio je oštre performanse jednake ( ili čak i bolje ) nego ekvivalentan benzinski motor. Tehnološka dostignuća nastavila su se i u 2001. godini, kada je elektronska kontrola stabilnosti ( koja se zove ESP ) debitovala u G-klasi.
Konačno, u 2002 godini nakon godina potencijalnog smanjenja prodaje u Americi, G-Wagen je došao u Ameriku. Zapravo, samo jedan model je izabran za prodaju snage i luksuza gladnim Amerikancima G500. Za skoro 75.000 dolara, G500 sigurno nije bio jeftin, ali s obzirom da je sivo tržište naplaćivalo skoro duplu sumu unatrag 10 godina (za šestocilindrični modela, ni manje ni više), onda mora da je ovo izgledalo džabe za G-Wagen fanove. Blago zatezanje bora, uključujući i ogledalo montiranje novih migavac i svetala, takođe je došlo te godine.
Mercedesov 'kućni tjuner, AMG, obavlja svoju magičnu nadogradnju na G-Klasi za 2003. godinu i rezultat je bio 349KS u modelu G55 AMG.G55 je imao inženjerska i dizajnerska podešavanja i dorade u odnosu na standardni G500 koja jsu uključivala neznatno veći i modifikovani V8 (sa 57 konjskih snaga više i 51 Nm više obrtnog momenta), sa strane izlazne izduvne grane, i jedinstvene 18-inčni točkovesa velikim 285/55VR18 performansnim gumama.
Vreme je bilo za slavlje.Da bi obeležili 25. rođendan G klase, Mercedes je izbacio Classic 25 model za 2004. godinu, u suštini G500 sa posebnim felnama, bočnim lajsnama od brušenog aluminijuma, rešetkom srebrne boje i naravno značkom sa brojem. Kasnije u toku godine, proslave u pogledu povećanja konjskih snaga dotakla je i G55 koji je primio isti kompresorom pojačan 5.4-litarski V8 motor presađen iz vrelomg E55.Procenjeno je da ima neverovatnih 476 konjskih snaga, pa mišićav V8 katapultira G55 do 60 milja na samo 5.5 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 130 mph, više nego dovoljno za teški SUV.Ostale promene u ovoj godini su tri dodatne standardne karakteristike - multikonturna prednja sedišta, Harman Kardon audio sistem i zadnji senzori za parkiranje.
Svaka cast dzipovima,svaki ima svoje prednosti i mane...Ali moram da vam kazem kakva iskustva ja imam sa AUDI 100 quattro 2.3!!!
Onaj ko ga ima sigurno zna o cemu se radi o ovom autu...ima ga moj prijatelj sa kojim zajedno lovim.Audi ne moze da predje neku preglabicu ili puno neravan teren,ali,jednom prilikom bili smo u lovu na zeca u jednom planinskom predelu,bila je zima ali bilo je bez snega onako blatnjavo.Sa nama su posli i drugari sa ladom NIVOM,i krenuli samo da se penjemo kolima uz planinu,lada je bila ispred nas a mi malo vise iza njih.naisli smo na lakat krivinu i drugari sa ladom se zaglave i nisu mogli da krenu dalje,ostali ukopani u mestu.Mi samo stali AUDIJEM iza njih i pomogli im da pomere auto sa strane da pokusamo mi da prodjemo...Necete mi verovati ali AUDI ni jednog trenutka nije zaslajfovao niti smo ga mi gurali,izasao jeiz onog blatista kao je je suvo...NEVEROVATNO!!!A Lada je ostala tu parkirana!Od tog trenutka krenuo sam u potrazi za AUDIJEM 100 quattro!
G klasa nema price , kako neki kazu" sve hvali ali mercedes vozi "
" Ako Kosovo nije nase, zasto od nas traze da ga damo...? Ako je njihovo, zasto ga otimaju...? A ako vec mogu da ga otmu ne znam sta se vec toliko ustrucavaju... ? "
Matija Beckovic
Imao sam prilike da kroz službu vozim i probam mnoga terenska vozila. Između ostalih i Puch. Odličan je terenac, međutim ja sam stekao utisak da je Land Rover Defender najbolji na terenu.
"Nemoj tako uro. Svako bi to rekao...." Podunavac, Lendi je zaista dobar, ali mu zameram što je za naše puteve dosta za vozača tesan, čak mislim da suvozač ima više mesta, što je opet logično jer je koncipiran za volan na desnnoj strani. Takođe me izluđuje instrument tabla i okruženje koje do modela od pre par godina kao da je presađeno iz nekog traktora, a Mečka G opet preteruje pa je sa modelom posle 2000 kao da si u "S" klasi, i ako za fenserice imaju ML, tako da je i "G" izgubio onaj pravi šmek grubijana koji je imao sa prve dve serije. Lendi ima taj šmek, a ovi noviji modeli imaju i vozačko okruženje povoljnije rešeno, ali...
"Nemačka medicina je najbolja..."
Nije ni Defender savršen. Ovaj koji sam ja vozio nije imao servo volan. A anšlag im je mali. Pa kad treba da ga izmotaš negde ili okreneš na malom prostoru možeš da zaradiš upalu mišića. Mnogi mu zameraju velik međuosovinski razmak, ali ja sa tim nisam imao problema. Dosta je visok a ako se malo pazi kako se vozi neće da nasedne. Ali slažem se da je Mečka G jedan od najboljih terenaca. Ali dobra je i Toyota Land Cruser. Ni nisan Patrol nije loš.
Toyota je zaista dokazan terenac. I oni su sa ovim modelima postali mali fensy ali je to danak modernog vremena. Seti se samo onih starih Land Crusera koje je ganjao UNPROFOR. To je nepoderivo. Sada ih viđam kod ekipa koje prevoze deminere, a vidim na TV-u da ih ima i dosta po Africi na raznim safarijima. U Srbiji sam video svega par komada, ali su stvarno odlični. Pa stari model Čirokoja, tzv. kockica, samo što su tu benzin motori od 4.0 litra pa registracija izađe ko žara za auto koji vredi 2000 eura. Patrol GR takođe dobar, sa 4 vrata izgleda kao tenk, ali opet 2.8 motor pa registracija opet koštaaa.
Nema više registracija kao teretno, pa vrati sedišta nazad. Samo ne znam da li mogu da se registruju za 5 putnika + teret, jer znam da Mahindra Goa džip je fabrički tako registrovana za 5+teret.
Pozdrav svima,
Ne znam kako niko ne pominje Toyotu Hilux , pa hajde da bar ja svoj glas dam njoj i malo vam dočaram kakva su to kola.
To je jedna mazga od automobila/džipa(u Australiji je tako i nazivaju "Ute"), ima reputaciju neuništivosti, vecu od LandCruiser-a, omiljeno vozilo po pustinjama i ali i kod terorista, pre svega zbog svoje neverovatne žilavosti i sposobnosti ali i reputacije da se nikada ne kvari. Hilux je teretno vozilo i kao takvo se kod nas i registruje (jeftina registracija), i najčešće se sreće kao DoubleCab verzija, mada postoje i Single i extra cab. U glavnom se prodaje sa pogonom 4x4.
Ja trenutno ne mogu da priuštim sebi jedan takav, ali ću težiti ka tome da ga jednom i kupim. Za lovce je verovatno idealan...
U onu njegovu prikolicu može da stane 10 veprova stokilaša i i još da se nabaca zecova, lijaća, vukova....a pride i upakuju kerovi i 5 lovaca
Za ovaj automobil je zanimljivo da je se ekipa Top Gear-a odvezla njime do severnog pola, ali i na vrh vulkana, dok su jednu stariju Toyotu Hilux su pokušali da unište, ali nisu uspeli.
Par slika:
I jedna sa futrolom za pušku (Hilux koji je odvezao Dve starkelje na Severni pol):
Land rover,land kruzer,mercedes ml,bmw x5,x3,tuareg,...sve je to lepo ali kosta preko 50 000e,ni Nemci vise ne daju tolike pare za auto koji ce voziti po brdima i dolinama.Kada se pojavila DACIA DASTER najveca prodaja je bila...pogadjaj u NEMACKOJ i FRANCUSKOJ,i pored toga sto je bila namenjena zemljama u razvoju.Tako da ni nama ne treba bolje,sasija i prenos od nisana X-TRAIL,izlazi gde treba,motor 1,5dci od renoa,proveren ,mali potrosac,jeftina registracija,jeftino odrzavanje.Jeste ,plastika u kabini malo skripi,ali kosta 11 000-12 000e,budimo racionalni i realni
Krivolov se odvija u Zapadnoj Srbiji, Opština Požega, okolna sela ! Ubijaju se srne !!!
tomo vrbas Offline
· 20.04.2025. 08:48
Христос Васкресе.
Planinko011 Offline
· 04.11.2024. 07:37
Milane imas temu izbor prve puske za pocetnike mada tesko da ce neko nesto smisliti protiv Z6 e sad taj Lupo ne znam.
MilanO Offline
· 15.10.2024. 05:38
Pozdrav ljudi, hvala za prijem, imao bih par pitanja sa obzirom da sam tek dobio sve potrebne dozvole za lov, a ranije nisam lovio, zanima me šta mislite ovoj kombinaciji. Benelli Lupo i Swarovski Z6
tomo vrbas Offline
· 01.01.2024. 19:30
Сретна Нова година колеге ловци да сте ми живи и здрави, и да вас ловачка срећа и око и даље служе! 🍻
Planinko011 Offline
· 01.01.2024. 17:21
Drage kolege želim vam zdravlja, lične i lovačke srece u 2024toj. (I da nam se ružne stvari ne ponavljaju).
slavaplana Offline
· 15.12.2023. 13:46
Niko ništa ne piše na forumu.LSS radi punom parom.Ima podršku lovaca.Jedni isti 30 god sede po U.O.i udruženjima.Nisu oni krivi mi smo što to trpimo.
Stevo Kuzmanovic Offline
· 14.02.2023. 09:13
Drug i ja bi se učlanili u neko lovačko društvo u Banatu, da li neko zna gde se primaju članovi sa strane?
Stevo Kuzmanovic Offline
· 14.02.2023. 09:10
Pozdrav svima..
Anita Randjelovic Offline
· 11.02.2023. 15:09
Da li neko zna proceduru zamene cevi kod karabina?